top of page
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
  • Pinterest

KEP

KEP Nedir?


Kayıtlı elektronik posta (KEP); gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, gönderi zamanının ve içeriğin değiştirilemediği, uyuşmazlık durumunda hukuki geçerliliği olan güvenli elektronik posta hizmetidir. KEP iletisinin kim tarafından gönderildiği, kime gönderildiği, ne zaman gönderildiği, teslim edildiği ve okunduğu bilgileri hukuki delil niteliği taşır.


KEP ile ne yapılır?


Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) aşağıda sıralanmış alanların yanı sıra, yer ve mekân bağımsız resmi belge paylaşımı yapmanız gereken tüm alanlarda kullanabileceğiniz, iş ve özel hayatınızı kolaylaştıran, size daha fazla zaman kazandırarak, kullanım ve takip kolaylığı sağlayan bir sistemdir.

KEP ile Tebligat, Ekstre, Talimat, Ödeme emri, Bildirim, İhtar, ihbar, Mutabakat, sözleşme, Fatura, Beyanname, Bildirge, Teklif, sipariş, sipariş onayı, Başvuru, Dilekçe, Duyuru ve çağrıların yapılması İştirak taahhütnamesi, Özgeçmiş gönderimi/alımı ve Müşteri şikâyetlerinin bildirilmesi / alınması yapılabilir.


KEP hesabıma nereden ulaşabilirim?


KEP hesabınıza internet erişimi olan her yerden, her an ulaşabilirsiniz.

www.kepkur.com.tr adresini açarak 'KEP Sistemi Giriş' butonundan KEPKUR hesabınıza erişip KEP iletisi alıp, gönderebilir ve hesabınızı yönetebilirsiniz.


KEP hesabı açılması için gerekli evraklar nelerdir?


a. KEP hesabı başvuru formu ve taahhütnamesi

b. Nüfus cüzdanı pasaport sürücü belgesi resimli ve T.C kimlik numarasının olması

Not: Bireysel online başvuruda elektronik imza ile taahhütnamesini imzalayabilirler


Tüzel kişiler KEP hesabı açılması için gerekli evraklar

a. KEP hesabı başvuru formu ve taahhütnamesi ( imzalanmış ve kaşelenmiş)

b. Nüfus cüzdanı , pasaport veya sürücü belgesinin aslı (kimlik doğrulamasın için) ve fotokopisi

Not: resimli ve T.C kimlik numarası bulunan resmi belge olması

c. İmza sirküleri

d. Ticaret sicil gazetesi veya 6 ay içinde alınmış faaliyet belgesinin aslı (Ticaret sicil memurluklarından alınmış üzerinde MERSİS numarası ya da Ticaret sicil numarası bulunan ticaret sicil tasdiknamesinin veya faaliyet belgesinin aslı)


KEP nerelerde kullanılır?

Resmi, özel ve ticari her türlü belge veya yazı

Kamu Kurumları arasında ve kurum içi yazışmalar

Kurumlar, şirketler ve şahıslar arasında yazışmalar

Beyanname

Bildirim / Başvuru

Tebligat / Telif Hakkı / Çağrı

İhtar / İhbar / Teyit / Dilekçe

İştirak Taahhütnamesi

Abonelik / Üyelik

Elektronik Fatura / Ödeme Emri

Elektronik Fatura / Ödeme Emri

Duyuru / Dilekçe

Banka Hesap Ekstreleri / Kredi Kartı Ekstreleri

Sipariş / Sipariş Onay

Sözleşme / Teklif / Kira Kontratı

Sigorta İşlemleri

Fatura / Mutabakat / Dekont / Makbuz

Kredi Başvuruları

Bordro / İzin formları

İhale Teklifleri

Müşteri Bilgilendirme / Mutabakat / İtiraz


KEP kullanmak için elektronik imza almam gerekiyor mu?


ree

Kayıtlı elektronik posta sisteminde gönderim yapabilmek için elektronik imza sahibi olunması gerekmektedir


KEP almak zorunlumudur? Kimler almak zorundadır?


7201 Sayılı Tebligat Kanununda düzenlemeye gidilmiş ve 19.01.2013 tarihinde Kanuna eklenen 7/A maddesi gereği Devlet Kurumları tarafından 19.01.2013 tarihinden itibaren Anonim Şirket, Limited Şirket ve Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit şirketlere elektronik yolla tebligat yapılması zorunluluğu getirilmiştir.

Yorumlar


bottom of page